Monday 21 March 2011

أستقروا يرحمكم الله


نظرا للاحداث الجارية وعصر السرعه والاستقرار الي احنا عايشين فيه
محدش فاضي يقرا كتير عشان كلنا عاوزين نستقر ونشوف مصالحنا والجيش كمان يستقر والبلد تستقر
جاءت نتيجة الاستفتاء الحمد لله بنعم ولأني كنت من القلة المندسه التي لا ترغب في الاستقرار واللي قالت
 لأ
قعدت شريده بدور على اصحابي من ذوي الـ لأ لحد ما لقيتهم في الجروب ده


والحمد لله الاستقرار بقى للركب
كل حاجه استقرت الناس والجيش والحكومة حتى اللحمة
مش هطول عليكم هكتب بس بعض الجمل الي اتقالت في الجروب وكل استقرار وانتوا طيبين

احنا بتوع الاستقرار يا اخوانااااا
أسال أستقر
الاستفتاء تم فى جو ديموقراطى نزيه....الناس ماسكة الشمسية وواقفة مبسوطة ومستقرة
أستقر ... بالعقل ل ل ل
كده الحمد لله عرفنا نسبة المستقرين فى مصر...77% مستقرين...و22 % مضطربين....و 4 % استقروا شوية وبعدين حصلهم اضطراب
مطلوب عريس خريج ثورة شارك في الاستفتاء ويرغب في الاستقرار
يارب اروح بكرة الشغل الاقى المدير بتاعى استقر من منصبه
شعار الحزب الوطني من اجلك انت
شعار الاخوان من اجل استقرارك انت
يعنى الحزب الوطنى ركب دقن
الأستقرار ... مصلحتك أولا
يا قاعدين يكفيكو شر المستقرين
اللي هيقول لا بعد كده هيخلوه يستقر على روحه
لو لم اكن مستقراً لوددت ان اكون مستقراً
البلد دي مستقرة ، وهتفضل طول عمرها مستقرة
ويا أم المستقر رشي الملح سبع مرات
انا لا اكذب ولكني مستقر
من شب على شىء استقر عليه
شتيمه جديده يابن الرافضة
انا الاكل استقر في معدتي...عملي حموضه
مش قادر يا جماعة الاستقرار في كل حتة ..هبولق هبولق
روح استقر في أي ركن من غير ما حد يشوفك
متخلنيش استقر عليك
اللي يتزنق في الاستفتاء يروح يستقر جنب الحيط
دقيقة واحدة بس حاستقر و اجى
سدوا مناخيركم ..... أنا إستقريـــــــــــــــــــــــت
ياااااااااااه ....ده انا كنت هاستقر على نفسى
الحمد لله على نعمه الاستقرار
كنت ماشي تحت بيتنا ،،،والشوارع فيها ناس ،،، كنت ناوي اكون ايجابي،،،كنت ناوي ابني الاساس ،،، دخلت لجنة مش بتاعتي ،،،ومسكت في ايديا ورقتي ،،، ،،، طب يا ناس انا اعمل ايه ،،،هو دستور يعني ايه ،،،اللي جنبي يقولي لا واللي برة قال نعم،،، ولجل ما يعود الرئيس ،،،بقيت لنعم اصر ،،، اصلي انا نفسي بحقيقي ،،،ابقى عيل مستقر
ونظرا لاستقرار البلاد فى الوقت الحالى فقد تقرر الغاء عيد الام لغياب ماما سوزان عن العيد هذا العام
أستقرالى يا ابنى الجواب ده لحسان نظرى على ادى
كل واحد يستقر على الجنب الي يريحه
انا سامع ان اللي قال لا هيطلعوا استقرار اهله
استقرار (قِدْرُ) الدولة
عملوها الصغار ويقوعوا فيها بتوع الاستقرار
الاستقرار هو الحل
استقرار يفوت ولا شعب يموت
شعار المرحلة ...الاستقرار يعلم الحمار.
الاستقراااار..أهم حاجة بين الراجل و الست الاستقرار "من فيلم النوم في العسل"
نناشد الجيش بانشاء مجلس اعلى للمستقرين بعد الاستفتاء
الاستقرار التام او الموت الزؤام
الاستقرار كنز لا يفنى
لا تراجع ولا استقرار
انا مستقر اذ انا موجود
المستقر اللى على حق ميقولش فى الاستفتاء لا
ايها المستقرون تحت التراب
الاستقرار الابيض ينفع في اليوم الاسود


كفاية كده.. انا داخله انام... أستقروا على خير...

19 comments:

مهندس مصري بيحب مصر said...

هههههههههههههههه دا الإستقرار مضايقك بشكل
ما تستقري لك في حتة بقى :))

Nana said...

جامده مووووووووووووت بجد تحفه

Unknown said...

الا مفيش هنا لايك ليه على التعليقات

Anonymous said...

مطلوب طبيب لكل مستقر

اظن ان ده يتناسب مع مطالب الاطباء

بس هيكون طبيب من نوع خاص علشان يقنعه بالاستقرار


شكرا يا دكتوره على البوست القوى دى

انا عاوز اعمل

LIKE

ahmkashwa said...

مطلوب طبيب لكل مستقر

اظن ان ده يتناسب مع مطالب الاطباء

بس هيكون طبيب من نوع خاص علشان يقنعه بالاستقرار


شكرا يا دكتوره على البوست القوى دى

انا عاوز اعمل

LIKE

حمدى جعوان said...

والله نشرة استقرار فى الجول
بس انا رأيى ( نـــســـتــقر ) على شعار واحد أحسن

موجة said...

انا قلت نعم..
بس برضه البوست جامد جداً..
كالعادة يعني هههههههه
خالص تحياتي
احمد

Emtiaz Zourob said...

مافي اجمل من الاستقرار ،، وهو راح يجي ان شاء الله بس بده شوية صبر .. صحيح الايام هذه صعبة لكن طالما في امل وثقة بالله يبقى اكيد القادم اجمل وافضل ..
ربنا يحفظ مصر واهلها .
تقبلي خالص تحيتي وتقديري..

detect invisible said...

Nice Post, all good.

يا مراكبي said...

بغض النظر عن إنك من الأعداء اللي قالوا لأ وكده .. وإنك رجعية وعدوة الإستقرار .. لكن بجد بجد التعليقات جميلة جدا

:-)

أنا استقريت يا سعاد

:-)

Unknown said...

:)))))))))))))))

حلوة يا حمايا

mohamed said...

انا واحد من الناس اللى قالت نعم على التعديلات الدستورية ولازلت مقتنع بيها وليا اسباب كتير
اللى مضايقنى انى الناس كلها بتتكلم عن ان اى حد قال ع الاستفتاء نعم ده يا اما اخوانى او سلفى او مبيفهمش وكان مفيش حد فكر بنفسه ولقى ان نعم اصلح ولا حد
من الثوار قال نعم

mohamed said...

على فكرة بوست حلو ومستقر

Sara said...

أنا اتجننت !

قصدي استقريت !

حلو موضوع الاستقرار دا

ماشي يا لماضة يا مستقرة

كدا تخليني أستقر في المدونة من أول بوست أقرأه لك ...

يا مستقرة !

Anonymous said...

لا ياجماعة انتو كدة هتخلوها تياس تانى من الاستقرار

Anonymous said...

الله الله بصوا ياجماعة انا واحدة مجنونة

Anonymous said...

بس هيا قصة مؤثرة

Zawag alnaddy زواج النادى said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جزاكم الله خيرا على هذا الموضوع الجميل
والله موضوع جميل ومشوق بارك الله فيكم ياشباب

Zawag alnaddy زواج النادى said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جزاكم الله خيرا على هذا الموضوع الجميل وانتهز الفرصه واحب ان اوضح ان الزوجه هيا كل الحنان والعطف والأشواق لزوجها والزوج هوا كل الدنيا التى تفرح بها الزوجه للقأ زوجها يجب التعارف بينهم والله موضوع جميل ومشوق بارك الله فيكم ياشباب