Sunday 24 August 2008

كوباية لبن



يلا يا حبيبي اشرب اللبن


يا ماما مبحبش اللبن بيوجعلي بطني


اللي بيشرب اللبن الصبح بيكبر بسرعه وبيبقى راجل


يعني لو مشربتش اللبن هفضل عيل


اللي بيشرب كوباية اللبن بيبقى اشطر واحد في الفصل


هو أنا لو شربت اللبن هبقى ظابط


لو شربت كوبايتك كلها هديك ربع جنيه



طيب لو شربتها على بؤ واحد مش عاوز سندوتشات المدرسة


اللبن يا حبيبي بيخلي جسمك قوي


طيب ممكن مشربش لبن بكرة واشرب شاي زيك


يلا نشوف مين هيخلص كوبايته الاول


مصير كوب اللبن


الشرب رغم الأنف


شرب نصفه وافراغ الباقي في الحوض خلسة بطرق سحرية مختلفة


اعطاءها للأب كنوع من الإذلال


إستجداء عطف الأم بالقيام بمسرحية قصيرة بطلاها البكاء والشحتفة




ملحوظة مرعبة

اللي مش هيشرب لبن الصبح هيبقى زي طنط لماضة كده

80 comments:

Mahmoud البطراوى said...

انا الاووووووووووووووووووووووووول

اقرا واجى

Mahmoud البطراوى said...

هههههههههههههههههه
احنا كنا بنشرب اللبن بالكاكاو
بعد الشحتفه والبكا
:)

بس ايه الى فكرك بمغامرات كوبايه اللبن

Anonymous said...

يا بطوط يا دبااااااااااان


ماشي

:

عامة

اللبن حلو ومفيد بره

كان اخواتي اهبل من كده بشوية

بيرموا الأكل عالصنيه على طول

أما انا الحمد لله

عمري ما قلت لا

الحمد لله

مش مغفور لك امبارح

هشام علاء said...

و ادى جزاء اللى ما يسمعش
كلمة لماضة تقولها

:)

سمر الشافعى said...

راح مديلو حقنه كبييييييره

تارا

عارف اداله الحقنه ليييييه

هه ؟ هه؟

بيتفرج على سبيستون تون كتير ومامته عاوزه تتفرج عالمسلسل فقالت تجيب دكتور يخمده ههههههههه

انا مش فاكره مغامراتى مع كبايه اللبن بس اللى فاكراه اننا مره شوفنا ماما نجوى مع بقلظ اتكلمو عن انهم بيشربو اللبن بالبيض اختك بقى عملت فلحوسه وقامت الصبح

ماما ماما عاوزه احط بيض عاللبن زى ماما نجوى مامتى فرحت بقى وجريت جابت بيضتين وحطتهم عاللبن اجى اشرب الاقى اعوووذ بالله ايه وجع البطن دا ورحت رميته فالحوض من وراهم طبعا ومكررتهاش تااانى

كل سنه وانتى طيبه ياقمرايه

عصفور المدينة said...

لهفي على من لا يجدون اللبن ولا غيره

الطائر الحزين said...

اللبن
=======
اثبت التجارب ان الاطفال الذين لا يتم الاعتناء بهم بصورة مرضية من الاوين افضل صحة من ذويهم

Unknown said...

اللبن اللبن اللبن ياترى المبستر ولا الطبيعى مرة دكتور كان بيشرحلنا nerve$muscle
طبعا فاكراهم يا لماظة وكان بيتكلم على الكالسيوم والمضخات والعصب والحاجات اللى انتى حافظاها دى هههههههه
المهم فجأة دخل فى اللبن ازاى معرفش قال اللبن ياولاد ليكم مضر علشان الكالسيوم بيليس على العصب ويمنع دخول الصوديوم علشان كدا لو عايز تنام ومتزكرش اشرب كوب من اللبن قبل المذاكرة ومن يومها وانا كل يوم لما أروح البيت اشرب كوباية لبن وافتكر النرف والمسل

سلام

Empress appy said...

بصى يا لمضه
اولا انا مش لشربه فمكنش عادي الموضوع ده
غير كده ده فعلا عادات وحشه الام بتستغملها
انتى قوليلى قلبتى على اطفال خلاص ههههههههه

Unknown said...

دكتورة...ايه الذكريات المؤلمة دى؟
المهم...ممكن تجيبى اللينك بتاع مشاركتك فى روزا علشان بصراحة تصفح روزا أتقل من اللبن على قلبى
تحياتى

ست البيت said...

أنا أساسا جاتلي على كبر حساسية من اللاكتوز
مش عارفة يطلع ايه الأخ
المهم أني كنت بحب اللبن قوى وأن صغيرة وكانوا مسميني القطة اللي بتشرب اللبن نسبه إلى القطة الحمرا الي كانت على التيكت
كنت بتخانق على التكت دا اكتر من اللبن نفسه

مش مسمحاكي تكوني في محطة الرمل يا لماضتي وما اشوفكيش

Unique Gurl said...

مش بحبه لوحدة
ممكن نسكافيه
كاكاو بس لوحده
nowaay

me said...

و ادى اخرتها

نصلح الغلطة دى ازاى دلوقت
كان زمانك قاعدة معانا مش مع ركبنا

على العموم اللى حصل حصل

اشوفك بكرة فى الطوارئ و نفطر مع بعض

هجيبلك لبن معايا

تشاااااااااووووووووو

خالد كامل said...

انا عن نفسى كنت طول عمرى بشرب كباية لبن كبييييييييييييييييرة
و كنت بحبه قوى
هههههههههههههههههههههه
سبحان الله
بس عامة بوست جميل
سلام

Unknown said...

وش مبرق

ايه ده كله

انا قلت افرض ضهري شوية يدوب 6 ساعات

طيب عاوزه اتعشى الاول قبل ما ارد على التعليقات

هعيط
هروح واجي بسرعه

لماااااااضة زمنها جايه
جاية بعد شوية

رساله مسجله من محمد فوزي شخصيا

Lyssandra said...

لأ فعلا لماضه بجد

ههههههههههه

ماله اللبن ؟؟

لو مش عاجبك اعملي له تنكر

حطي معاه شاي أو نسكافيه أو كاكاو


------------

ده أول مروري

بتقولي هاتتعشي وراجعه تردي علي التعليقات

ممكن أحملّك أمانه ؟؟

أول ماتشوفي مروة بكرة سلمي لي عليها كتير أوي أوي أوي

وقوليلها ياوحشة ليساندرا بتستناكي تظهري

--------------------

تقبلي مروري
ورمضان كريم
وكل سنة وانتي طيبة وبخير


lyssandra

Princesa ... WHiSPeR said...

انا جه


بعد 19 سنه خدمة في هذة الحياة

مااما كانت بتحكيلي حدوته اللين دي من كام يوم :(

M!DO said...

على فكرة اللبن مفيد أوي للكوباية ... عشان كدة كان أحسن حاجة الواحد بيعملها إنو بيسيب اللبن في الكوباية و يخش ينام و يسيبها تستفيد هية أحسن :)

صاحب المضيفة said...

هي لسه المشكلة الازلية دي لحد دلوقتي

كنت فاكرها موضة وقدمت
لكن يبدو ان في حاجات تتوارثها الاجيال يوم بعد يوم



D:D:D:D

صباح الصباح said...

انا بقى كنت باكل اللبن النيدو (باكلة) مش باشربة
هوة مش فى الاخر لبن.. بيدى لا بيد عمرو

Misrdream said...

طيب معرفناش هل انتى بطلت القصه
ولا ده لماضه من خيالك برضه
;)

Anonymous said...

ازيك يا لموضة وحشتينى والله علشان بقالي كتير مزورتكيش

بس انا اغيب اغيب وارجع الاقي كباية لبن ههههههههههههههه

مش بقولك عقدة العودة الي الطفولة لسة عندك وشكلها مش هتمشي خالص

بس والله الطفولة دي حاجة جميلة خالص وايام عمرها ما هترجع تاني بس نعمل ايه بقي دنيااااااااااااااااا

............ليت الطفولة تعود يوما

طيب انتي لو قالولك هنرجعك طفلة 24 ساعة ياتري هتعملي ايه اليوم ده ؟؟؟؟؟؟

ده أول تاج بقي يجيلك مني

يلا بقي هعوضك علشان بقالك كتير مجلكيش تاج ههههههههههههههه

صفا سارة said...

اللبن ده مغامرات لوحده كوباية اللبن
ههههههه واضح انها صفات عند الجميع

تقبلى مرورى
المدونة جميله جدااااااااا

Unknown said...

وش مبرق
وبعدين اذبهل وطلع لسانه بره
وبعدين اغمن عليه
هرد على التعليقات دي امتى
عااااااا

اللبن ده لحد دلوقتى ليه مغامرات معايا
مكنتش اعرف ان فيه اختراع اسمه عصير اي حاجه باللبن
يلا ما علينا

دكتورة رورو
ايه السؤال ده
يااااااااه
هرد هرد
متخافيش بوست لوحده

Anonymous said...

أكتر حاجة ما بحبهاش اللبن
حراااااااااااااااااااااااااام

aya said...

يا عينى

انا الحمدلله سخصيتى كانت قوية

عمرى ما شربت كوباية لبن الحمدلله
صحيح كنت اتهريت كاكاو وشاى بلبن

لكن برضه كان عندى بمبدا لا لكباية اللبن

لماضة وحشتينى
سلمى على لميا اوى

كل سنة وانتوا بخير يارب ورمضان يبقى شهر كله فرح عليكم يارب

عتبة واحد said...

مدونة جامدة بصرف النظر عن سيولةالموضوع ده

blue-wave said...

ههههههههههههه
تعرفى انى كنت كل ما اشرب اللبن الصبح يجيلى كرشه نفس ومقدرش اتنفس لحد العصر كدا؟
اة والله
ولحد دلوقت
عندك تفسير يا دكتور؟؟

يا مراكبي said...

أنا عايز كوكاكولا

زُمُرده said...

حلوه لعبة الاستغمايه بتاعت الامهات ووالعيال

وياريت نافع انما انت عارفه مصير اللبن

طب ما يريحوا نفسهم من الاول

ويدوهم كاكاو باللبن ويسموه
كوكي
ويتولد الطفل ميعرفش غير كوكي ولا يسمع عن اللبن الابيض ده

ههههههههههههههه
وحشاني يا بنت بلدي

تخاريف خاصه! said...

هههههه

انا كنت بحب اللبن اوى...

ومااما كانت بتتبسط منى اوى...
:))

فكرتينى بذكريات لطيفه


مدونه جميله جدا..تسلم ايديك يا دكتورة/

مهندس مصري بيحب مصر said...

المفروض تردي بالتي هي احسن
ماذا و إلا الناس دي هتبيت في المدونة و حيقفلوهالك و مش حتعرفيي تخشيها من الزحمة
يبقى تدي كل واحد الرد بتاعه بالحسنى احسن
:)

انا عن نفسي كنت باحب اللبن
و بأحاول هنا اشرب لبن بالشيكولاتة كل يوم
:)
و يا ريت تردي على آخر بوست عندي

ثم مش فاهم حيبقى زي طنط لماضة ازاي
انتي مش طويلة آه
بس مش لدرجة انك تقعي جوه كوباية اللبن

mohra said...

كل ده شايلاه فى قلبك

:))))

صدى الصمت - عاشقة الورد - said...

يااااه والله فكرتينا بأيام كوباية اللبن ومشاكلها المستمرة عبر الأجيال مش عارفة ليه كانت منغصة علبنا عيشتنا

الـسـيـدة نـون said...

انا عمالة اضحك من اول البوست

وإذ فجأتن
انفجر من الضحك
واكركر بصوت عالى

من الملحوظة المرعبة اللى انت حطاها فى اخر البوست

انتى مسخرة يا لماضة

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ربنا يسعدك يارب

تحياتى ليكى
اختك خيخة

بنت القسام said...

تعرفي انا بموت في اللبن وهو ساقع ومن غير سكر
مش عارفه ليه
بس عجبتنى اوى كلمه شحتفه دي
ههههههه
تحياتى وكل سنه وانتى طيبه
رمضان كريم

نعكشة said...

انا كنت مبشربوش
وبعمل عمليات انتحارية كل يوم عشان مشربوش

:D

نعكشة said...

الغريبة بقة
اني اعرف قرايبي
ولاد خالاتي
وبنات بنت خالتي بيموتوا في اللبن
مش عارفة لية
ربنا يخليهم لاهلهم بقة

سلام

جنّي said...

السلام عليكم

حتى الأطفال لديهم شوية لماضة

طيب ممكن مشربش لبن بكرة واشرب شاي زيك
اذن الحل ما تشربيش شاي واشربي معاه اللبن وامرك لله

شكرا

Anonymous said...

طيب يا طنت لماضة انتي بتشربي لبن الصبح

(احمد سكر ) said...

السلام عليكم

ازيك يادكتره

كل سنه وانتى طيبه
كل سنه وانتى الى الله ااقرب

بتفكرينى بمناهدتى مع محمد كل يوم الصبح

فى موضوع اللبن والسندوتشات


بس الواد وفعلا كان بيحصل زى مابتعملى بيخلينا مش واخدين بالنا

بس مش يرميها ف الحمام

لاءئ يزود بيها كوبايتى او كوباية مامته

اما السندوتشااات

اكتشفت انه بيرميها قبل مايطلع البيت

واكتشفت ذلك صدفتا

بالمصادفه كنت راجع فى توقيت رجوعه

وشفت لما نتزكل من الباص وقلت امشى وراه واعمله سوبرااايس

مفاجاه اغمض عنيه من وراا وااقله بخخخخخخخ

انا ميييييين

لفت نظرى انه رايح اتجاه صندوق القمامه

وهووووووووووب ارتكب جريمته الشنعاااء

وكيس السندوتشات ف الزباله

وطلع السوبرااايس ليا انا



كل سنه وانتى طيبه ياكتره

احمد

مجنونه عاقله جدا said...

حلوه يالماضه
ذكرياتي مع كوباية اللبن مختلفه
لأن امي الحبيبه متبعه مبدأ
اللي ياكل علي درسه ينفع نفسه
واللي يذاكر ينجح
واللي بيكدب بيروح النار
وهكذاااااااا

abo salah said...

بعد السلام عليكم


يظل اللبن
سببا فى صراع الأجيال
هههههههههههههههههههه

ماكنتش بأشربه نوهائى
بأشرب بداله شاى بلبن
وبأحب الكاكاو باللبن
والقهوة باللبن
والنسكافية باللبن
والرز بلبن

تحياتى
وكل سنة وأنتى طيبة وإلى الله أقرب

The Führer said...

سلامو عليكو يا دكترة.
شكلك ندمانة علي عدم شربك للبن ، وبتقولي كان زماني دلوقتي طول بعرض ، ههههه ، بس دة للصالح علشان مخلي شكلك صغننة ومش بتعاني زينا كل ما تبصي في المراية وتقولي أنا كبرت وابتديت أعجز.
أنا زيك مكنتش أشرب اللبن بس كانوا بيدوني البديل الأسخم ، لبن مكثف محشي في ساندويتشات ،وما أدراك ما اللبن المكثف ، ملعقة منه بلتر لبن .
علشان كدة أخوكي بقي زي الحيطة وشكلي يديني 30 سنة وأنا لسة صغير.!
وأنا من هذا المنبرأطالب بعدم شرب اللبن علشان تبقي فرفور وصغير.
دمت بكل خير
تحياتي

Hello, Hollywood! said...

انا كنت بشرب اللبن لحد ما بقي عندي 17 سنه عادي جدا كان طعمه حلو لحد اذ فجائه اكتشفت ان اللبن كان سبب من اسباب الحساسية الي كانت بتجيلي اول ما اشربه و انا مش واخد بالي بس الحمد لله اتعالجت و بطلت اللبن و منتجات الالبان كلها و كمان بطلت اللحوم و بطلت النباتيات و النشويات بس انا بكلمكم من مقابر سيدي العريان

عمرو said...

Peace

بس ليه كده يا دَكتورة ؟؟

ايه اللى ضربها فى ماغك مرة واحدة كده وخلّاكى تكتبى عن اللبن ؟؟ هو عمل زى العيش لا ايه ؟؟

عموما انا لست مولعا باللبن بالمعنى المفهوم... قد اشربه وقد لا افعل... ولكنى -كما يُحكى لى- كنت امقته فى صغرى

الللبن ايضا يكون مكونا رئيسيا فى حياة الاسرة المصرية.... ما المفترض ان تفعله الام المثالية مع ابنها ؟؟
ان تمنع تعرضه لأى قدر من الهواء.. وان تحرص على على ان يشرب لترات من اللبن... حتى لو كان لبنا مغشوشا... المهم انه لبن

تحياتى يا دَكتورة.... بالمناسبة لم ارَ موضوع روزا الا متأخرا فلم اتابعه للأسف


صباحه ابيض

عالم حبيب said...

يابني اشرب اللبن في ناس غيرك مش لاقيينه اصلا

طيب ياماما اديه للناس اللي مش لاقينه

تحياتي وفكرة حلوة

مهرة سالم said...

يا أطفال ياحلويين اشربوا الحليب..
لصحه والقوه..
اسألوا لماضه

alexandrany said...

طيب ممكن كوبايه شاي بلبن لو سمحتي
ولو قلبتيها لفرينش كوفي يبقي كتر خيرك

Anonymous said...

عمري عارفة عمري يعني ايه ما شربته الصبح ابدا ممكن كنت اشربه بالليل
بس الحمد لله ماما كانت دماغها كبير اللي مش عاوز يشرب عنه ما شرب
مدونتك شقية جداااا علي فكرة

Yasser Hussein said...

ممكن سؤال يا دكتوره
صحيح التكوين العظمي للانسان بيتوقف بعد سن الثلاثين
يعني كوباية اللبن غير مفيده لعظامه؟
ولا ده كلام اعلانات الالبان ومش حقيقي علشان الناس تجري وتشرب اللبن بتاعهم
:))))
أرجو الافادة

خالص تحياتي

بنوتة said...

ههههههههههههههههههههه
كل واحد يشرب اللبن يا ولاد لماضة اعترفللك اعتراف صغير كنت بعمل كده و انا صغيرة

(صندوق الدنيا) said...

تحياتي على فكرتك اللطيفه
ويبدو يا دكتوره أنك شخصيه محبوبه
ربنا يبارك لك يا رب

اسكندراني اوي said...

وبعدين بقى
هو اللبن ورانا ورانا
طب ممكن نخلي اللبن بن ويكون مظبوط كوبايه

مبروك الجاتوه وعقبال كل مره ياااارب
اسف لعدم التواصل نظرا لحاله الانترنت المذريه في اسكندريه وهي الدايل اب الله يقطع سنينه
وبما اننا غادرنا الى الدوحه فتوقعي مننا الدوشه المستمره

Anonymous said...

والله يا دكتوره فكرتيني بأيام المدارس علي العموم الكلية هتبتدي يوم 30\8_كل سنة وأنتم طيبين ومصر كلها بخير_ورمضان كريم.
تقبلي مروري
لا مروري أيه أنا بقيت زبون خلاص!


أخوكم في الله:
مينا فيليب
5 طب اسكندرية


دمتم سالمين

Unknown said...

بطوط
يعني مكنتش لوحدي ابدا اصلي اول مره اليومين دول اشرب لبن لوحدي حسيت اني مقصره في حقه :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور حر
شاطر يا دفعه ليه بس انا عملت ايه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
هشام
ههههههه دايما فاهمني يا هش
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
سمر الشافعي
آآآآآآآآآآآآي متفكرنيش
هههههههه اانا عملت العمله المنيله دي انا كمان وكان مصير كباية اللبن اني خبيتها تحت السرير لحد ما عفنت وريحتها طلعت ولا الكلب الميت منها لله ماما نجوى هي السبب
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
بابا عصفور
اه والله واحنا بنتأمر
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
الطائر الحزين
ههههههه لا مفتكرش بدليل وجودي كده
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ايجي بووووي
ههههههه موتني من الضحك هبقى اعمل التجربه دي اقنعتني بشرب اللبن فعلا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
آبي
هههههههههه ايوه الراعي الرسمي للأطفال الرضع وكي جي وان
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور احمد عبد العال
ههه هي فعلا مؤلمة ان شا ءالله هعمل للموضوع سكان وانزله على المدونه هو موضوع يجعلك في كل دعوة شغلانه كنت كتبته زمان وهتلاق لينكه في المدونة على جنب في اكتر لماضة اتلامضتها
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ست البيت
ازيك يا مرمر تتعوض يا جميله باذن الله والله جت مفاجئه انا نفسي مكنتش عارفه انا رايحه ولا لاو ولا رايحه امتى ربك سهلها من عنده ورحت الحمد لله
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
يونيك جيرل
نسكافيه وحش للعيال الصغيره والشاي كمان مضر بيهم بيخليهم يسهروا واحنا عاوزينهم يناموا بدري :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مروة حفيدة فضه المعداوي
امشي يا بت انتي تطولي القصر منفعه كبيره الطويل لا يدركها :))
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مهيج الجماهير
انت من المناضلين يابني
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
لماضة
اجري يابت اشربي كوبايتك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ليساندرا
وصلت الامانه يا جميل ولطعتها بوسه كبيره كمان
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
البرنسيسه ويسبر
ايه قصص الرعب اللي قبل النوم دي حد يحكي لحد عن اللبن قبل ما ينام
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ميدو
ههه فكره هنجربها ونقولك على اله بس الكبايه كمان متعيطش
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
صاحب المضيفه
لعنه اللبن تطار كل الاجيال :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
صبح الصباح
ههههههههه انا برضه بعد ما بطلت سف السيريلاك كنت بسحب نيدو
وبعمل احلى دماغ
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ميس دريم
هذه ماساتي ومأساة كل طفل برىء مع اللبن نقلتها لكم الي ارض اللماضة
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتورة رورو
ازيك يابت فينك من زمان
التاج ده جامد جدا وعاوز مخمخه ولازمن اجاوبلك عليه
بس اعملي مدونه بقى ارجوكي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
صفا
ومن اللبن ما قتل
تحياتي ليكي ولزيارتك الجميله
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
لماضه
لسه هنا يابت غوري
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
بوس بوس
مين سمعك مجبر اخاك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ايه
جدعه يابنتي والله تصفيق حاد انا كنت بضرب بسببها علقه صباحيه يوميا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عتبة واحد
سيولة ازاي يعني :) هو فعلا كان اللبن بيعملي امساك وغازات وساعات اسهال عرفت منين
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور عمرو فاروق
ايون هي عقدة اللبن الازليه انا كنت قاعد اعيط واضرب مشربوش يا ماما مشربوش كانت بتدهولي بالسرنجه تخيل عذاب واي عذاب امال طلعت دكتورة من شوية
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
يا مراكبي
ههههههه لا يا حمايا بيعمل هشاشه عظام واللبن بيعمل عكسه خالص عشان كده نصيحه اشرب شاي فتله
بس بعيد عن العيال كده هيقلدوا جدهم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
زمرده
تقولي ايه بقى في برنامج لك يا سيدتي
منه لله هو السبب بيعلم الامهات عادات سيئة

بنت الأسلام said...

مشكلة مهمة جدا كوباية اللبن دى لحد النهاردة معايا بشربة مضطرة واللة.ياريت تنورينا فى مدونتنا همسة صيدلانية.www.freepharma.blogspot.com

Anonymous said...

ازيك يالموضة

مدونة ايه يا بنتي اللي عايزاني أعلها دي انا اصلا مليش في الكتابة أنتي مخدوعة فيا خالص هههههههههه

ده انا غلباااااااااااااااان

Unknown said...

تخاريف خاصه
انت مناضل يابني تستحق كاس الشجاعه ويكون مليان لبن
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مهندس مصري
انت بتهدي النفوس ولا ايه
علم يا افندم وبعت الرد
لا وحياتك كباية اللبن دي كانت بتخليني زي الكتكوت المبلول وممكن اقع جواها فعلا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مهره
هو انا ياختي اللي جرالي ده من شوية ههههه كله من كوباية اللبن دي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
صدى الصمت
كلنا هذا الرجل الحقيقه كانت السم الابيض بالنسبالي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
خيخه
هههههههه انتي لازم تحكيلنا شريف بيعمل معاكي ايه في كوبايه اللبن دي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
جيلان
ايوه انا كنت بقعد اقول لماما اشربه ساقع من غير سكر مكنتش بترضى
وكانت لازم تشربهولي سخن وبسكر وكمان مليان قشطه يعععععع بطني موعت
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نعكشة
ايه العيال دي اوعى تكلميهم لا للبن
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
جنى
برافو عليكي فهمتيني اخيرا لقيت حد فهمني يااااااااااه
مبسوطه قوي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
غير معرف
لا يا روح طنط لماضة مبشربوش وعشان كده بقيت صغنونه ومكبرتش عشان كده يا حبيبي لازم تسمع كلام ماما وتشرب اللبن عشان تبقى كبير وشاطر ومحدش يضربك في المدرسه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
احمد باشا سكر
ههههههه والله محمد ده عسل
انا من ساعة ما شفته قلتلك الواد ده شبهيي
جوزهولي بقى
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مجنونه عاقله جدا
والله مامتك دي ميه ميه
ياريت كل الامهات كده
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ابو صلاح
وفيه برضه موز باللبن
فراوله باللبن
جوافة باللبن
والله انت دماغ
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور فوهرر
ههههههههههه سندوتشات ازاي يعني
ده بدل الفول
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
كوبا زكي
هههههه الحمد لله بطلت ادمان اللبن وتعافيت منه ودخلت مصحه الاقلاع عن اللبن ومنتجاته
الف سلامه عليك يا باشا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عمرو
هههه كلنا هذا الرجل يا عمرو
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عالم حبيب
هههههه لا انا كنت بقولها وفريه لغيري اولى بيه انا برميه كده ربنا هيعذبني
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
أم ك
ايون واللى مش هيشربه هيبقى زي طنط لماضة كده قصير وصغنن ومش بيكبر
وهيدخل كلية الطب ها
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
اسكندراني
ايه الطمع ده
لا هو حاجه واحده
كباية اللبن ولا الكوفي
وبعدين القهوة مضره بالصحه
وش مطلع لسانه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
انسانه مجنونة
بالليل يا لهوي
ابدا لا يمكن اشربه الصبح افضل
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
استاذ ياسر حسين
ده كلام مظبوط جدا وتحت سن التلاتين كمان مرحلة بلوغ العظام بتتوقف فيها عن النمو تماما ودي بتوافق الى حد ما مرحلة بلوغ الشاب او الفتاه وبتختلف باختلاف الجنسين
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
بنوته
كلنا هذا الرجل يا جميل
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ام البنين
اخيرااااااا نورتيني بالزياره
ربنا يخليكي يا افندم
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
اسكندراني اويي
لا البن مضر بالاطفال :))
ولا يهمك يا هندسه احنا عارفين اللي عندك
طول عمرك صاحب واجب وخيرك سابق
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور مينا فيليب
ربنا معااك ويقويك
عليك بقى وعلى كباية اللبن
:))

Unknown said...

همسة
ان شا ءالله يا جميله ربنا يوفقكوا

,,,,,,,,,,,,,
رورو
طيب جربي انتي بس

Anonymous said...

انتي هنا مش تقولي

Unknown said...

رورو
لا انا هناك :)

immigrant said...

أجمل ما في الموضوع إني أول مرة أزور المدونة يكون الموضوع عن اللبن :D
الحمد لله إن شاطرة طول عمري وبشرب اللبن .. بالعكس دور بياخدوا كوباية اللبن من إيدي بالعافية من كتر ما بشربه :D

مدونتك جميلة ما شاء الله .. هتلاقيني بتمشى فيها كتييييير بس متبقيش تزهقي :)

عروسة ننوسة said...

واللى مش بيحب اللبن يعمل ايه؟؟
كل سنة وانتى طيبة

مـجـنـووون said...

الصراحه أنا مش عارف ايه المشكله في شرب اللبن بالنسبه للأطفال ، حاجه تجنن بجد بكره يتحيلوا علي حد علشان شويه لبن ويبقوا يقبلوني لو شفوه
تصدقي وتأمني بالله
بقالي يومين عايز أشرب شويه لبن بس مش لاقي حد يقوم بالواجب ده ، ولسه من شويه رحت السوبر ماركت واشتريت لبن ، ولحد دلوزقتي مشربتهوش ، أدعيلي ربنا يتمم لي علي خير وأشرب اللبن
تقبلي مروري
مجنووون

عيله مفتريه سابقا said...

انا بحب اللبن بالقهوة او النسكافيه

ومفتكرش مرة ماما اداتنى كباية لبن وقولت لأ ابدا
حتى كنت بستغرب من عادل اللى دراعه
اتكسر

لما الدكتور اداله حقنه كبيرة بس كنت بكره حاجه اسمها وش اللبن لالالالالالالالالالالالا الا الوش انتحر لو شربت لبن بوش او قشطه
هاتيلى بقى كباية قهوة باللبن

رمضان كريم يا لماضو
سلامى

أحمد جلال said...

كل سنة وانتي طيبة..رمضان كريم.

شفـقــة و إحســــان said...

السر انكشف خلاص يا لماضة واللى عايزة تعرفيه تعالى واقريه

Unknown said...

دكتورة معلش ليّا طلب بس عاجل جداً
ممكن أعرف ناشر مدونات مصرية للجيب وكمان كتاب مبسوطة يامصر..أشرف توفيق
حد نازل من مصر أول الشهر ونفسى يجيبهوملى معاه
خالص شكرى وتحياتى

أجـمــل قـلــب said...

مدونة جميلة

وكلام اجمل

وكل القصة دى على كوباية لبن

عموما واحنا صغيرين عملنا اكتر من كده

باذن الله الزيارة لن تكون الاخيرة

ادعوكم لزيارة اجمل قلب
http://agml-qlb.blogspot.com/

Unknown said...

متشكر جداً يادكتورة على اهتمامك بالرد
تحياتى

shaimaa samir said...

مروتى
وحشتينى
كل سنة وانتى طيبة
متعرفيش فعلا بجد
ليه الاطفال مش بتحب اللبن
هو اللبن دلوقتى بقا مايه وب 6 جنية
بس اكيد فى مشكلة
؟؟؟؟؟؟؟

رمضان كريم

dina seliman said...

هههههههه
جميله يالماضه
دى شكلها كده اول زياره ليا
واحب اطمنك مبشربش اللبن خالص
ومن غير لاعياط ولا حاجه
كله بالاقناااع

جنّي said...

في ردك على التعليق خاطبتيني كأني جنى الجنتين مخاطبة المؤنث ..
ولكني صاحب مدونة جنّي بكسر الجيم وتشديد وتسكين النون والياء المكسورة

على كل حصل خير

جنّي said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وأنتم بخير
كل عام وأنتم صائمون
كل عام وأنتم مصلون
كل عام وأنتم قائمون
كل عام وأنتم قانتون
كل عام وأنتم متصدقون
كل عام وأنتم مغفور لكم
كل عام وأنتم معتمرون
كل عام وأنتم قائمون ليلة القدر
كل عام وأمتكم الإسلامية منتصرة

اللهم بلغنا رمضان وأهلّه علينا بالسلامة والإسلام واليمن والبركات والنصر والتمكين

أخوكم
سعيد

كفاح احمد said...

ان شاء الله نشرب اللين

ان بحبة جدا جدا


تحياتى
كفاح احمد

maha zein said...

هما يطولوا اعالم دي يبقوا ذي دكتورتنا لماضة
وعلي راى بطوط اللى عاوز يشرب لبن يحط فيه كاكاو
ولا يتشحتف ولا بيتبشتف
عادي
علي فكرة تنفعي تبقي ام

nigro said...

و على إيه ده كله
هاتيلي كوباية اللبن دي اللي تعباكي
و هاتي محل الألبان كله
اقولك هاتي الـ ..... (عصفورة) نفسها اللي بتجيبوا منها اللبن
ده انا باعشق اللبن
له وش بقى ملهوش وش
بالكاكاو
بالنسكافيه
بالحلبة
اي حاجة
المهم يبقى لبن
لبن

كل سنة و انت طيبة يا لماضة

بلغنا الله شهر رمضان الكريم و أعاننا على صيامه و قيامه على الوجه الذي يُرضيه عنا و أعاده علينا أعواماً عديدة و أزمنة مديدة و بلغنا فضل قيام ليلة القدر

كل سنة و انت طيبة يا مروة


يلا سلام

Unknown said...

immigrant
شكرا يا جميله ده من ذوقك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عروسة ننوسة
ياخد سندوتشات جبنه معاه المدرسة
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مجنون
يارب يقومك بالسلامه من شرب كباية اللبن
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عيله مفتريه
مفتريه حتى على كباية اللبن يا مفتريه ججدعه يابت انا مبحبوش بصراحه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
احمد المصري
وانت بالصحه والسلامه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
شفقة
كل شىءن انكشفن وبان
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور احمد عبد العال
علم ونفذ يا افندم اي خدمه لا شكر على واجب :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
واحد ميت
ايوه دي عركه كل يوم الصبح ان شا ءالله اجيلك اشوفها
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
شيماء سمير
يا خبر يا نااااااس اخيرا شوشو عندي
وانتي بالصحه والسلامه يا جميل
لا انا بتسحر زبادي:)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دينا سليمان
عملتيها ازاي دي يا عفريته قوليلي على السر قوام
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
جني
انا بعتذر مره تانيه عن الخطا ده
وكل عام وحضرتك بالصحه والسلامه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
كفاح احمد
ايه ده الناس كلها بتحب اللبن اشمعنى انا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مها زين
ههههههه يجي مني يعني
مش هشربهم لبن خالص ابدا انا لازم اخليهم يكربعوه غصب عنهم يدوقوا من اللى كنت بدوقه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نيجرو
انا عارفه يا خويا باين كده مخترعهوش على ايامنا ولا ايه
وانت طيب يا ريس
يعود عليك الايام بخير
:)

كـــيــــــــارا said...

انا جيييييييييييييييت


اللبن

وااااااااااااااو

انا بحبه موت بس مش اللبن اللي بيتشرب

لا لبن نيدو احبه اكله بالمعلقه

بيبقي طعمه يهوس


باي باي بقي يالماضه وكل سنه وانتي طيبه