Thursday 31 July 2008

في مثل هذا اليوم





في مثل هذا اليوم

صدرت أولى صرخاتي في اللماضة بعد أن التقطتني الدكتورة من لساني

في مثل هذا اليوم

تلقيت أول رضعة أثمرت في بناء كياني اللمض

في مثل هذا اليوم

ولدت الأبنه البكريه لماضة لتملأ سماء الأسرة ببخار اللماضة وبعض الروائح الأخرى

في مثل هذا اليوم

عانت الأسرة ولمدة دامت 24 سنة متواصلة من وجود شخص لمض رغاي كثير المفاجعات

في مثل هذا اليوم

أضطر أبي لشراء كميات مهوله من السبوع والمغات والذي منه

في مثل هذا اليوم

تلقيت أولى الدروس الخصوصيه حيث كان متعارف وقتها ببدأ موسمها في هذا اليوم بالأخص

في مثل هذا اليوم

بدأت اولى تدويناتي في هذا العالم الجميل ونمت وترعرعت لماضة الابنة المدللة لمعشر المدونين


حقيقي سعيدة جدا جدا النهارده وبكره وأمس اني وسط ناس بتحبني كده دي اكتر نعمه ممكن يمن بيها ربنا عليا الحمد لله

النهارده احتفل بيا اصدقائي الانتيخ احتفاليه خاصة وقدموا ما لذ وطاب وطبعا من الهدايا اللى مكنتش قادره اشيلها مش هقول ايه هي عشان الحاجات دي بتتنظر

كمان من اجمل الهدايا الخاصة جدا اللى وصلتني صورة لماضة المصرية في ثوبها الجديد مهداه من الفنان الجميل ياسر حسين ومرفق معها عقد كونتراتو


دي يا جماعه صورة لماضة الجديده وان شاء الله على طول


يلا انا مستنيه في صفحة الكومنتات مين هياكل معايا التورتايه

اوعى حد يجي ايده فاضية انا استغلاليه
واللى هيجيب هدية ليه الحق يسألني في أي استشارة مجانا ولمدة ساعه ليس اكثر

120 comments:

د. إيمان مكاوي said...

الحمد لله أول المهنئين ...كل سنه وإنت طيبه ..كل سنه وإنت لله أقرب ..كل سنه وأنت تفيدين الناس بلمسة شفاء أو بكلمه طيبه ..أو بمقال جميل يسعد القلوب
كان نفسي أكون موجوده بكره علشان أشوفك لكن إن شاء الله ملحوقه
تحياتي وحبي

Unknown said...

ههههه وانتي بالصحه والسلامه يا ايما
ياريت تيجي

Mahmoud البطراوى said...

كل سنه وانتى طيبه يا لمض مض وزى السنه الجايه كده تكونى فى اى حته
مش عايز اايدك بمكان يعنى
:D

Mahmoud البطراوى said...

هو البث المباشر شعال دلوقتى

الو الو
1
2
3
تسسسسسسسسسسسسست

Unknown said...

الو الو حول
وانت بالصحه والسلامه يا بطابيطو
فين الهديه يا واد

خالد كامل said...

و الله ما نمت من امبارح بس مرضتش أنام غير لما احضر عيد الميلاد و أقولك كل سنة و انتى طيبة
فين التورتة بقى ؟
انا و الجماهير مستنيين التورتة
عامة كل سنة و انتى طيبة و عقبال 124 سنة
سواء عادى أو تدوين
و تصبحى على خير بقى علشان انا نمت على الكيبورد

Mahmoud البطراوى said...

عيب عليكى الهديه جايه من امريكا والهند والصين وهتتجمع فى موزنبيق وبعدين تتشحن لهولاندا ومنها لسويسرا

ومنها ل............ بصى ربنا يديكى طول العمر بس هى هديه قيمه جدا ومكلفانى كتييييييييييييير موووووووووووووت
هاتى بقى اى حاجه اروح بيها

Unknown said...

مهيج الجماهير
وانت بالصحه والسلامه
لا اشرب كابتشينو وصحصح معانا

Unknown said...

بطوط
شكلك بؤ هات الهديه احسنلك
وياريت باكو شوكلاوتايه جالكسي بالمكسرات

فاتيما said...

لموضتى يسا حبيبتى
كل سنة و إنتى طيبة يا حبوبة
يا طعامة
يا حبيبة ماما
انا جيبالك أهو هديتين حلوين علشانك مخصوص
بوسة
و حضونة
بس مش عاديين كدا
من اللى بديهم لكل حبايبى
دول بوسة و حضونة
من اللى أنا شيالهم ليوسف
لما يرجع
هطلعلك بوسة و حضونة
من بتوعه هوه بس
خلى بالك
هاه
أصل إنتى بنتى حبيبتى
زيه تمام
كل سنة و إنتى بألف خير يا حبيبتى
و مدونتك فى نجاح
و إزدهار
و إن شالله يا رب أشوفك احسن دكتورة
فى مصر
و الدنيا بحالها كمان
و مبروك على الصورة الجديدة
و متشكرين يا أستاذ ياسر
يا فنان
أنا عاوزة حتة من التورتة
بس تكون مليانة شكولاتة
أصلى بحبها قوى قوى
و متوقفة عن الريجيم
بقالى يومين
عشان التبرع
و ضميرى مش هيوجعنى لو خدت حتة
يلا خدى بقى البوسة
و الحضونة

Mahmoud البطراوى said...

بقولك الهديه بتتجمع
اما انتى غريبه والله
بتتجمع
لسه هتتجمع وياعالم هكسب بعد ما اجمع ولا لأ يمكن اكسب عجله اوموتوسيكل يكون من حظك ونصيبك
اصبرى بس

واديكى فاتيما جت ترحب وتبارك وتهادى
وانا لسه بجمع
لتس ويت....... فور ايفر
:D

Unknown said...

ماما فاتيما
وانتي بالصحه والسلامه يارب
انا مبسوطه قوي اني جايه معاكم بكره

Unknown said...

بطوط
مش قلتلك بؤ
ماشي لما نشوف يا دكتور السنان

Empress appy said...

كل سنه وانتى طويله سم فى لسانك ولماضتك
كل سنه وانتى جميله وطعمه اوييييي

Empress appy said...

بطوط
عربيتى نامت انت صاحي ليه هاااااا عاوزه اعرف يا بنتى قوم توأمك نامت خلاص
لماضه مشيه ينام علشان بطوط عندي نامت وانا هتكلفل بالهدايا

Unknown said...

بوبي
وانتي طيبه يا جميل
كله تمام يا معلم انا حاضر بكره ان شاء الله

Unknown said...

هههههههههه
قدها وقدود يا بوبي
الولد بطوط ده مكلمنجي وخلاص ولا جاب حاجه
وشكله هيضرسنا

Mahmoud البطراوى said...

مش نايم هه
وانا قاعد هنا على قلبك يا اّبى
اما نشوف بقى انا ولا انتى
وهفسى كوتشات عربيتك

فى عربيه يبقى اسمها بطوووووووووط

اصلك متعرفيش منن بطوط ده
بطوط ده الهرم ....... النيل ...... البحر المتوسط( مش الاحمر) لاحسن تقولى انا الى غرقت العباره

لو عرفتى قيمتى يا بنتى مكنتيش عملتى الجريمه الى عملتيها دى

بس انا هسامحك
انا رديت على كومنتك يا ابى فى صفحتى ابقى شوفى ردى
:)

Mahmoud البطراوى said...

والهديه لما تشوفيها وهى داخله عليكى كده يا لماضه
هتتحيلى عليا اسامحك وانا مرضاش

حاجه وهم
وهم
وهم يعنى

Empress appy said...

اسكتى ده مصدق انه فعلا ضرس وطول اليوم بيستخدم بدل الشاور جل معجون سنان وهى بياخد شاور هههههههههههههههه

فاتيما said...

إيه دا
إنتى جاية يا لموضة ؟؟
بجد
يااااااه
أنا مبسوطة قوى قوى
يعنى هتاخدى البوسة و الحضونة عملى
طب كويس قوى قوى
خلى بالك من نفسك بقى يا شقاوة
و منتظرينك يا حبيبتى
بوسات و حضوانت بقى لحد ما تيجى

Unknown said...

ههههههههههه
مش قلتلك يا بوبي بطوط ده مكلمنجي
قب يا عم بالهديه
صحيح انت جي بكره ولا ايه نظامك

Unknown said...

ماما فاتيما
انا كمان مبسوطه قوي
فرحانه اني هشوفكم

Empress appy said...

يا ابنى اصلا كاوتشات عربيتى دى نايمه على طول هو انت فاكر دي بتصحي انا كاتبه على بطوط عندي ممنوع الازعاج العربيه فى الراحه اليوميه هههههههههههههههههههههههه

شوفتها يا قمر ومفيش عرايس ههههههه انت اخرك الضرس ده سا ابو عيون عسليه

Unknown said...

بوبي
هههههههههههه
شكله هو كمان نام يا بوبي
وبقى اسم على مسمي

Empress appy said...

مش قولت لكي لا هتلاقيه خاف من تدبيسه الهديه هههههههههههههه

كل سنه وانتى جميله ولكي مفاجعه بكره ان شاء الله تعجبك وهاتى معاكي نشادر علشان نفوقك او قبلها قولى لنا نفوقك ازاى هههههههههههههه
عنى اشكك ابره اشممك بنج كده يعنى

Mahmoud البطراوى said...

لا انا هنا بس النت بيهيس
لا انا صعب اجى بكره
بالاضافه انى مش فاضى بجد بكره كمان انا موضوع لقائات المدونين دى مش عارف
انا بتكسف
ههههههههههههههههه

ابى يعنى مفيش عروسه
طب امشى من هنا بقى عشان هنرش ميه

شهد الملكات said...

يا داكتورة لماضه

كل سنه و انتى طيبه
و عقبال 1000000001 سنه
و كل سنه و المدونه طيبه
انتى بجد زى العسل
و ربنا يدخل السرور فى قلبك زى ما بتدخليه فى قلب كل حد بيدخل المدونه

كل عام و انتى الى الله اقرب
السلام عليكم

Unknown said...

بوبي
ههههههه متخافيش احنا رجاله تاكل الزلط وتحلي بالرمل

Unknown said...

بطوط
ماشي يا سيدي
بتتكسف من ايه يا عم انت
متقلقش عروستك عندي مستعجل على ايه

Unknown said...

بنت مصرية
ربنا يخليكي يا جميله وانتي بالصحه والسلامه يارب
خدي حته كبيره من التورتايه
ومعاها كمان واحد بيبسي

Empress appy said...

بطوط
====
انت اخرك تبخ ميه مش ترش لو ضرسك عدل اصلا

المهم تعالا يا ابنى اقولك حط دعامات عليك او تقويم وتعالا هههههههههههههههههههه

يالا انا هنام هستناكي يا لمضه باى

Mahmoud البطراوى said...

انتى فكرانى بهرج دا انا عملتهم فضيحه على الجواز ده
وجه عمى وخالى وكان مواااااااااال هبقى احكيلكم عليه
هههههههههههههههه
دا كان يجى من كام سنه كده

لا موضوع لقاءات المدونين دى بجد مش عارف اصل لما بتاعبع مدونه حد وبعدين تشوفه مش عارف بس مترهب للموضوع ده

ههههههههههههههههه

مش بهرج بجد

Mahmoud البطراوى said...

ابى
=================
انا ضرس؟؟
انا فك كامل يا امى
ال ضرس ال
وهاتيلى عروسه وانا اجى جرى
:)

Unknown said...

بوبي
اوك يا جميل
هكلم خيخه ان شا ءالله بكره اول ما اوصل
بس انا مش عارفه انتوا هتكونوا في النادي الساعه كام عشان لو ملحقتش اجي التبرع

Unknown said...

هههههههههه بطوط
ضروري تيجي بكره ان شا ءالله
الجيش قالك اتصرف

Mahmoud البطراوى said...

يا بنتى صعب بجد
احنا من عيله محافظه
مفيش واحد يخرج كده من غير مامته
اهلى يطخونى بالنار ويغسلوا عارهم
يرضيكى
عشان انوى اتبرع بحبه دم اخسر باقى اعضائى
؟؟

-----------------------------

هم هياخدوا منك دم ولا هيحتفلوا بعيد ميلادك؟؟؟

وهديتى وصلت؟؟
هى تقريبا لسه فى موزنبيق اوعى تقلقى

Mahmoud البطراوى said...

سؤاااااااااااال انتى رحتى لقاء مدنين قبل كده؟؟
ايه شعورك
علاقتك زادت بيهم ولا قلت؟؟
اتصدمتى في ناس منهم؟؟
حسيتى انك خجوله ومش عارفه تتصرفى ؟؟
وانك رخمه؟؟
جاوبى بسرعه

Unknown said...

هههههه
بطوط بطل لماضة
ايوه رحت وكنت مبسوطه جدا
وشوفت ناس جميله جدا جدا

Mahmoud البطراوى said...

دى اجابه انى سؤال
:)
ههههههههههههههههههه
انا عايز تفصيل يا امى
انتى فاكره كده ان بطوط يجى ويروح بالساهل

المهم كل سنه وانتى طيبه
وانا هروح انام بقى
:)
واوعى تقولى لابى

Mahmoud البطراوى said...

هو مش هنام عشان مبقاش بكدب انا هقعد اقرا على الكمبيوتر وهرجع بعد شويه
سلاااااااااااام

Unknown said...

هههههههههههه
بقى كده يا بطوط
ماشي يا سيدي
عموما شيلالك حته من التورتايه
هقولها طبعا انك مع اول مطب روحت تنام

Unknown said...

ماشي يا بطوط
سلام يا سيدي ولنا عودة بس كده البيبسي هيخلص

Mahmoud البطراوى said...

لماضه تحبى تقرى اشعار نزار السياسيه بدل ما انتى قاعده فاضيه كده
ههههههههههههههههههه
ابعتهم ليكى

Unknown said...

سياسية
انت عاوز تودينا في داهيه بقى
لا عرفاهم يا بطوط
اطلع بهدية تاني

Unknown said...

فين بقية الناس انا كده هنام منكم

kochia said...

كل سنة وانت طيبة
وعشتي بلماضة

تحياتي لك وللاسرة

Mahmoud البطراوى said...

يا بنتى دا انا خايف اجى بكره يكونوا عاملين ليكى كمين نرح حنا فى الرجلين
ههههههههههههههههه

طب مفيش هدايا
وهتصل بوكيلى فى موزنبيق اقولهم محدش يجمع

Unknown said...

كوشيا
وانت بالصحه والسلامه

Unknown said...

بطوط
هههههههههه محسسني انك بتجمع عربيه صيني قطع غيار كوري

رئيس جمهوريه نفسى said...

كل سنه وانتى طيبه وكل سنه وانتى ااقرب للمولى عز وجل كل سنه وانتى بسعاده كل سنه وانتى بتحققى احلامك فى الحياه

عروس البحر said...

كل سنةو انتي بالف خير يا رب
حجبللك العيادة هدية
ايه البخل ده؟ حجبللك مستشفي
تحياتي

Unknown said...

السيد رئيس الجمهورية
وانت بالف صحة وسلامه يا محمود يارب دمت اخ عزيز وغالي

Unknown said...

عروس البحر
ههههههه طيب قولي اوضة وصاله كفايه
وانتي طيبه يا جميل

abo salah said...

بعد السلام عليكم

أحم .. أحم .. أدخل ولا لأ ؟؟
معلش عارف أنا جاى متأخر على موعد البث المباشر

بس لعلى الحق بحلقة الإعادة
ههههههههههههههه

كل سنة وأنتى طيبة يا لماضة
وكل سنة ولماضتك بعافية

وعقبال ما تحتفلى بألفية المدونة أن شاء الله

يارب يكون الارسال شغال

تحياتى

موناليزا said...

كل سنة وانتى طيبة
واعذرينى فى الهدية انا جيت فجأة ومكنتش اعرف
بس ده مايمنعش انى هاكل معاكى من التورتة عادى يعنى

Unknown said...

ابو صلاح
شيلتلك طبق جاتوة بالعافيه
استلم بقى عشان هنقفل
وانت بالصحه والسلامه يا اجدع اخ

Unknown said...

موناليزا
وانتي بالصحه والسلامه يا جميل
تورتايه وجاتوة وبيبسي كمان
ايدك بقى على الهديه

نورانة said...

مرمر كل سنة وأنت ولماضة طيبين يا رب

نورانة said...

حلو النيو لوك اللمضاوي ده

Unknown said...

نورانه
وانتي بالصحه والسلامه يا جميل
اتفضليه النيولوك وحته من الكيكه كمان :)

abo salah said...

بعد السلام عليكم

طيب الحمد لله البث شغال

ربنا يخليكى ياستى على طبق الجاتوه
ويجعله عامر

ونسيت اقولك
مين قدك ياستى الفنان ياسر حسين رسملك رسمة جميلة
الف مبروك علي الرسمة ياستى
مش باصصلك فيها والله
هههههههههههههههه

وعقبال نيولوك السنة الجاية يا أجدع أخت

عايش... ولكن !!!! said...

كل سنه وانتى طيبه يا لماضه ويارب دايما تكونى لمضه كده ههههه
شيلى ايدك بقا من على التورته انا اللى هقطعها ههههه

Unknown said...

عام جديد وأمل جديد و نجاح جديد بعد عام بالتمام ان شاء الله احتفال جديد بتحقيق طموحات وأحلام جديدة

خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل سنة وانت طيبه يا احلي لماضه وعقبال مليون سنه جايه من اللماضه وانت بخير وسلام

التائب said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كل سنه وانتِ طيبه
عقبال 100 سنه فى طاعه الله
وهديتك اللى تطلبيه بجد
فكرى وقولى
وانا تحت امرك وجيبى وجيبك واحد يعنى
مش هنحتلف
ههههههههه
دمتى بكل خير وسعاده وراحه بال
والله الموفق

Anonymous said...

معلش جيت متاخرة كان نفسي والله اطفي الشمع معاكي لكن بقي معلش السنة اللي جاية بقي ان شاء الله ههههههههههه يدينا يديكي بقي طولة العمر

دعاء مواجهات said...

ههههههههههههه

مش عارفة لية كل ما اجى اكتب

كل سنة وانتى طيبة اكتب

الف الف مبرووك

شكلى جو الافراح مأثر عليا بااين ولا اية بقى

مش عارفة

المهم كل سنة وقمرنا التدوينى بخير وسلااامة

بيس ياقمر..

دعاء مواجهات said...

هههههههههههههههههه

دى بقى مقصودة
اية دا يابنتى

انتى مسجلة حوار ع الماسينجر لبطوط وآبى وانتى كمان

لابجد زى العسل كلكوا

واحب اقولك يابطوط انت الخسران..

اة

كمان النيو لوك بتاعك زى القمر وبقترح اضافة بادج صغير اوى ع الجيب بتاع البالطو مكتوب علية

د/لماضة

بجد هيبقى تووحفة اوى


لو مش عاجباكى الاضافة بلاااش

المهم

اشوفك ع خيير

بيس

عمرو الطاروطي said...

اتأخرت عليكي؟
خلصت شغلي وجيت جري عشان.... عشان ألحق حتة تورتة، مااعرفش ان فيه هنا عالم تاكل الزلط
بس ملحوقة
ناكل تورتو ان شاء الله في عيد ميلادك... الهجري

الى اجمل لماضة في الدنيا
كل سنة وانتي طيبة
ويارب السنة الجاية تكوني حققتي كل احلامك
او معظمها

ahmed_k said...

كل سنه وإنتي طيبه يا لماضه
وعقبال مليوووووووووون سنه
علي فكره أنا اتولدت قبلك ب3أيام وييجي كااام سنه كده هههههه
وعقبال السنه الجايه أما نشوفك رئيسة قسم مره واحده

خالص تحياتي ممزوجه باطيب أمنياتي

صباح الصباح said...

حاولت واللة اسهر امبارح لغاية ما تيجى 11 بس عشان كنت يادوب داخل البيت ما فيش من ساعة كنت هاموت من التعب وماقدرتش اكون معاكوا فى اللحظة الجميلة دى
كل سنة وانتى طيبة يا اغلى لماضة

عايز أتعلم said...

كل سنة وانتي طيبه يا لماضة وعقبال 99 سنة تقضيها في طاعة ربنا كمان
لو قولتيتلي على عيد الميلاد كنت جيت
مش مشكلة بقى .. سلامات

alexandrany said...

ايه ده
هو الكلام كان على 11 بالليل ولا 11 الصبح
ايه اللخبطه دي بقي؟
هههههههه

alexandrany said...

انا اسف جدا يا مروة ما قدرتش اجي امبارح
بس كل سنة وانتي طيبة وعقبال الف دشليون تريليون مش عارف ايه تاني لمضانتيون يون يون يون

كل سنة وانتي طيبة
:)

blue-wave said...

كل سنه وانتى طيبه

نبراس العتمة said...

لماضة
أنا جد سعيد أني وجدت زاوية في هذا النت لا عويل ولا صراخ ولا مشاحنات فيها..أهنؤك بمناسبة عيدك الجميل وبمناسبة مدونتك الرائقة..
وهذا ورد مني اليك لم أجد أجمل منه في حديقة منزلي:
http://matarmatar.blogspot.com/2008/07/blog-post_9609.html

me said...

كل سنة و انت طيبة يا بت

نمتى كويس ولا الهدايا كتمت على نفسك

على العموم كان نفسى ابقى معاكى انهاردة و هستناكى قريب عشان اكلم معاكى

و متنسيش الشعار بتاعنا

كدا كويس يا عم ابراهيم

هههههههههههههههههههههه

ميرام said...

كل سنه وانتي طيبة يالماضه ..
بجد البلوج بتاعك تحفة ..
وطول منا بقرأه قاعدة أضحك ..
عقبال مليون سنة ..
و...
مستنية ايه تاني ..
مفيش هدايا .. (:
كل الحب ..
تحيـــــــــــــاتي

Unknown said...

كل سنه وانتى طيبه يالماظة انا بكتب البوست من قاع المحيط أصل أنا كنت جايب الهدية وجاى على عبارة لوكس وفى منتصف الطريق غرقت ونرلنا القاع أنا وعمو ممدوح اسماعيل وحكم رأيه يبيتنى عنده فى القصضر بتاعه اللى قاع المحيط وبيقولكم متقالقوش على الناس دول متكيفين تحت فى القصر بتاعه لما أرجع بقى ابقى اشوف الهديه وصلت ولا نزلت معانا تحت

يلا سلامات بقى

حول

مصطفى

بحبك يامصر said...

كل سنه وانتى طيبه ولمضه زى ما انتى او اكثر لماضه وعقبال مية سنه

مدحت محمد said...

كل سنة وانتى طيبة يالماضة

ويارب تكون اسعد سنة عليكى ان شاء الله

يا مراكبي said...

البيبسي الأول وبعدين أقول كل سنة وإنتي طيبة .. ماحدش يضمن حد اليومين دول

صاحب المضيفة said...

ربنا يسعد أيامك يارب ويملاها سعد وهنا وخير


وعقبال ميت سنة يارب

دمت بود

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

كل سنة وانتي والمدونة وكل اللي تحبيهم بخير بإذن الله
:)

mohra said...

كل سنه و انتى طيبه
بس تعرفى الصوره شبهك خااااااااالص
:)

Marwa Friday said...

باحبك يا مرمر
كل سنة وانتِ لمضة وحلوة زي ما أنتِ

ربنا يبارك في عمرك

mohamed said...

كل سنة وأنتي لمضة زي ما انتي

سعيد اني اتعرفت عليكي انهاردة
ويارب متكوني تهتي :)

ذو الوجه المبتسم said...

كل سنة وانتى طيبة
وعقبال 101 سنة
معلش جيت متأخر السنة دى ملحقتش الوليمة
بس اوعدك ان شاء الله عيد ميلادك اللى جاى هيكون فيه مفاجأة
تمنياتى لك باسعد واطيب الاوقات
ومزيد من التألق

محمد فاروق الشاذلى said...

كل سنة وانتى طيبة يا دكتورة لماضة

الطائر الحزين said...

كل عام انت بخير

Unknown said...

كل سنة و أنت طيب يا جميل لماضتك فلتها في العلالي و مسمعة الدنيا

جميلة لماضة في ثوبها الجديد
:)

همس الاحباب said...

كل سنة وانتى طيبة
وعقبال مليون سنة يا جميل
انا قولتها فى التليفون الاول مش كده
يعنى مش متاخر ولا حاجة
هههههههه
تحياتى اختى العزيزة

Unknown said...

كل سنه يارب وانتوا بصحة وسعادة وهنا
انا جايه اتلامض مع كل واحد فيكم بس بعد نبطشية طايره ليها دلوقتى ولمدة 18 ساعة
اشوفكم على خير ودعواتكم
ومتشكره للناس الجميله اللي استضافتني امبارح وعملتلي احلى بارتي

M.a.r.y.o.o.o.m said...

كل سنة وانتي طيبة وعقبال 100000 سنة من اللماضه

د/اجدع بنوته said...

هابى بيرث داى ياقمرايه

العمر كله ليكى ف سعاده وعباده يارب

وجامده اوى الشخصيه الكارتونيه دى

ربنا يديمها عليكى نعمه حب الناس

Anonymous said...

دى اول مرة آجى لبلوجك يا دكتور لماضة
كل سنة وانتى طيبة والسنة الجاية تكون احسن من اللى فاتت باذن الله
معلهش التهنئة جات متأخرة شويتين

Ahmed Mubarak said...

كل سنه وانتي لمضه يا لماضه
وعقبال ميه لماضه
:D

nigro said...

لماضة
جغرافياً النهاردة 3 منه
بس برده هأقولك كل 3 دقايق و انت طيبة
من الناس بجد اللي فرحت إني شوفتهم أول امبارح كان انت يا مروة
و بجد كانت مفأجة حلووووووووة جدنننننن
و زي ما قولتلك إني زرت مدونتك قبل كده يجي خمستلاف مرة بس مش علقت .. و قولتلك ليه
بس إيه ده يا مروة ده انت هادية خالص
انت بتتستري وراء الشاشة و الكيبورد و بتاخديهم دروع لإطلاق لماضاتك اللي زي السكر دي ولا إيه؟
ده الموضوع اللي كان مجال نقاش كان في منطقتك يعني
ولا دي كانت مظاهر كسوف بناتيتي؟
سعييييييييييييييييييييييييييييد جداً لإني شوفتك يا لماضة
رغم إني مش اتكلمت معاكي خمس جمل على بعض
بس برده مبسوط
و مبسوط أكتر إن اللقاء ده كان انطلاقة إني أتشجع و أبدأ فعلياً أولى خطوات اللماضة
كل سنة و انت طيبة يا مرمر


يلا سلام

Ahmed Kamal said...

كل سنة و انت طيبة مرة كمان يا دكتورة ، أي نعم أنا قلتها لك وجها لوجه قبل كده ، بس برضه أحب أسجلها لحسن تتلامضي معايا و تقولي محصلش ، على فكرة مصطفى زعل قوي إني ماخدتوش يقابلك :) بس أنا معنديش كلام من ده قبل سن 3 سنين إن شاء الله .

انسان وبس ! said...

سنه عدت من عمرك يالماضه

يا ترى بالخير ولا بالشر


انا من مواليد 2 أغسطس

يعنى زى النهارده

ومبحتفلش ب يوم ميلادى

كل عام وانتى بالف خير

وعموما البقاء لله يا لماضه

حاجات جوايا said...

حبيبى كل سنة وانتى طيبة يا قمر وعقبال مليون سنة بكل صحة وفرحة وراحة بال
معلش جيت متأخر شوية
بس ملحوقة طالما لسه موصلناش للسبوع مش كده ؟
ههههههههههههه


على العموم مرضتش اجى بايدى فاضية وجيبتلك معايا هدية ثمينة

خمنى ايه ؟؟؟


سماعة طبيب من البرلنت


ايه رايك بقى ؟هتاكل منك حتة اهى

مبروك يا قمر على الصورة الجديدة وتيلم ايد الفنان ياسر حسين ويجعله عامر

كل سنة وانتى طيبة للمرة التانية

سلام يا قمر

سالى

oRiGiNaL HeArT said...

كل سنة وانتى طيبة...وكل سنة وانتى مدونة محبوبة من كل المدونين
جميلة اوى الصورة الجديدة:)

فليعد للدين مجده said...

كل سنة وأنت بكل خير يا دكتورة

وعقبال ما تكملي سجل إنجازاتك
لكنك لم تنقلي لنا إنطباعات اسرتك عنك بعد مرور هذه الفترة من العمر المديد السعيد بإذن الله
دمتي بخير

asftel7b said...

كل سنه وانتى طيبه والى الله اقرب وفى طاعته سائره

ويارب تحققى كل اللى نفسك فيه ان شاء الله

Soooo said...

الف مبروك عالصورة الرمزيه الجديده ياست الداكتوره

وتصدقي انها فعلا فيها منك ومن اللي بتكتبيه

تحسيها لمضه لمضه يعني مش تهريج

سيبك انتي .. الحمدلله انك كنتي مبسوطه وفرحانه وربنا يارب يجعل ايامك كلها فرح وانبساط وسعاده وضحك



سلاموووووووووووز

Unknown said...

ابو صلاح
اي خدمة يا ابو صلاح وبيبسي كمان ايه النق ده يا عم هههههههه
اه والله فعلا ريشته جميله تسلم ايده
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عايش ولكن
وانت بالصحه والسلامه يارب لا انا اللى لازم اشقها بايدي :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
احمد عبد العال
امين يارب ميرسي ربنا يخليك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتورة فضفضة
وانتي بالصحه والسلامه يا ست الكل خدي حته من التورتايه اهيه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
التائب الحائر
وانت بالصحة والسلامه طيب ايدك على الهديه انا بحب انتهز الفرص :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتورة رورو
ولا يهمك يا جميل انتي دايما سباقه انا شيلالك حته من التورتايه وواحده بتون ساليه :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,
دعاء مواجهات
ربنا يبارك فيكي وعقبال عندك يا رب لولولولولوي
ميرسي يا دودو بس النيولوك استاذ ياسر اللى عملهولي مشكور انا مش اقدر اغير فيه
,,,,,,,,,,,,,,,,,
عمرو باشا الطاروطي
وانت بالصحة والسلامه ياريس نورتني والله ايه الفجعة دي انت جي تاكل تورته وخلاص ههههههه
,,,,,,,,,,,,,,,,,
احمد - ك
ههههههه كل سنه وانت طيب يا باشا وعقبال مليون سنه حلوة ليك انت كمان
,,,,,,,,,,,,,,,,,
صباح الصباح
وانت بالصحة والسلامه ولا يهمك كانك كنت معانا خد منابك بقى من الحاجات الحلوة والبيبسي
,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور خليفة
وانت بالصحه والسلامه يا باشا كان نفسي تكون موجود انت ومحمد بجد
كده عليكوا غرامة تأخير كبيره
,,,,,,,,,,,,,,,,,
اسكندراني
11 بالليل هههههه معلش ملحوقه وانت بالصحه والسلامه يا ريس وربنا يرجعك بالسلامه يارب
,,,,,,,,,,,,,,,,,
دكتور عمرو فاروق
وحضرتك بالصحه والسلامه يا افندم فيه غرامة تأخير
,,,,,,,,,,,,,,,,
نبراس العتمه
تعليقك فرحني جدا جدا واسعدني بجد ربنا يخليك يا افندم يارب تعجبك دايما ودايما كمان تنورني
وشكرا من اسكندريه لعندكوا على الورد الجميل ده
,,,,,,,,,,,,,,,,
قباحة
يا تحفة انا هوريكي لما اشوفك اديني بايته معاكي في السكن مش هنيمك ان شاء الله وهطلع عينك طول الليل
,,,,,,,,,,,,,,,,
ميرام
وانتي طيبه يا جميله يا ستى البلوج وصاحبته تحت امرك ويارب دايما تعجبك
هههههههه ايدك على الهديه بقى
,,,,,,,,,,,,,,,,
ايجي يا بووي
وانت بالصحه والسلامه يا باشا المهم الهديه اتبلت ؟؟؟
,,,,,,,,,,,,,,,,
بحبك يا مصر
وانت بالصحه والسلامه يارب ايوه ادعيلي اللماضة دي تفضل احسن شكلها هطلع عيني
,,,,,,,,,,,,,,,,
مدحت محمد
وانت بالصحه والسلامه الحمد لله فعلا كانت اسعد سنه واجمل عيد ميلاد ربنا يخليك
,,,,,,,,,,,,,,,,
يا مراكبي
حمايا العزيز بيبسي ليه ما نخليها شربات على طول :) كده اضمن
,,,,,,,,,,,,,,,,
صاحب المضيفة
امين يارب ربنا يخليك مجيتش ليه التجمع ؟؟
,,,,,,,,,,,,,,
الام وامال
محمود باشا وانت بالصحه والسلامه يارب
,,,,,,,,,,,,,
مهرة
هههههههه الصورة شبهي اه وانتي طيبه يا جميل
,,,,,,,,,,,,,,,,,
مروة جمعة
يا احلى تحيه من الشرقية وناسها الجدعان وانتي طيبه يا جميل
,,,,,,,,,,,,,,,,,
محمد
وانت بالصحه والسلامه يارب ودايما متلامض معايا
انا اسعد بجد من احلى ايام حياتي الحمد لله
,,,,,,,,,,,,,,,,,
ذو الوجة المبتسم
ربنا يخليك يارب وانت طيب ودايما الفرحه في قلبك يارب
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
قلب مصري
وحضرتك بالصحه والسلامه يا افندم ايدك على الهدية بقى
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
الطائر الحزين
وحضرتك بالصحه والسلامه يارب مجيتش ليه التجمع ؟؟
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
عالياااااااااااا
وانتي بالصحة والسلامه يا جميله بجد نفسي اشوفك يا عاليا اتصرفي
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
خالد ابو همس
انت دايما سباق بالواجب يا باشا ربنا يديم المعروف يارب وتشوف همس عروسة قد الدنيا
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مريوم
وانتي بالصحة والسلامه يا جميله
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
اجدع بنوته
وانتي بالصحه والسلامه يا سمسمه ربنا يخليكي يا جميله
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ميرسي ديفيل
ولا يهمك كفايه كلامك الجميل وذوقك وانت طيب يارب
,,,,,,,,,,,,,,,,,
احمد مبارك
وانت طيب يا باشا ايه ياعم مجيتش ليه التجمع ؟؟
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نيجرو
وانت بالصحه والسلامه بجد كنت سعيده جدا جدا اني شوفتك انت كنت مفاجأة بالنسبالي يارب بقى تيجي تتلامض معايا دايما
لما نشوف :))
,,,,,,,,,,,,,,,,,
استاذ احمد كمال
ههههههههه ربنا يباركلك في خطيبي يارب وحضرتك بالصحه والسلامه انا اوزع شربات بقى بدل البيبسي :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
انسان بلا عنوان
كل سنه وانت طيب يا باشا وعقبال يارب مليون سنه وتلاته فوقيهم كمان
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
حاجات جوايا
ههههههه تسلم ايدك يا جميله السماعة جايبه دقات القلب اللى بتقول بحبك من معاميقه ايه معاميقه دي
وانتي طيبه يا جميله يارب
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
قلب اورجينال
وانتي بالصحه والسلامه يارب الصورة وصاحبتها تحت امرك اتفضليها
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
asftel7b
أموت واعرف اسم مدونتك يعني ايه مش عارفه اقراها حتى
وانت يالصحه والسلامه يارب ويوفقك في حياتك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
سوووووووووووو
يا راجل يا عجوز انا مش عارفه اشكرك ازاي
على التورتايه الجامده ولا المقابله الجميله بجد انا سعيده سعيده سعيده
مين سعيده دي
الحمد لله ان الصورة عجبتك اخيرا هههههه
سلاخوخ

رندا said...

اسفة على التاخير اوى

بس لما قريت فى بوست سوو انة
عيد ميلادك قالت لازم اجى اقولك كل سنة وانتى فى سعادة يارب
ويكون كل ايامك جميلة
ورزقك الله كل الخير

تقبلى مرورى

كل الحب

رندا

و القادم....أجمل said...

ايه دااااااااااا
عيد ميلاااااااااد
طيب اتبقي اي فتفوته جاتون

:\

كل سنة و إنتي طيبة يا دوكتورة
و عقبال سنين كتيييييييييييييييييييييير
ف طاعه و سعادة يارب

:)

هديـــل الـروح said...

السلام عليكم

لماضه بقى كده اكلتى التورته دى كلها من غيرى ...بس بجد الصوره بتاعتك جميله جدا وانا سعيده ان هيبقى ليكى صوره خاصه بشخصيتك انتى علشان تبقى معاكى علطول ،،

وكل عام وأنت بخير وصحه وسلامه وعافيه وتقدرى تكتبيلنا اجمل الموضوعات ان شاء الله

دمت بخير

Unknown said...

راندا
وانتي بالصحه والسلامه يا جميله تنوري اي وقت وخدي البيبسي والشوكولاته كمان
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ولاء والقادم اجمل باذن الله
ربنا يخليكي يا لؤلؤة يارب
ايوه ياختي انتي جيتي متأخره وكل التورتايه خلصت بس امري لله هديكي اخر حته كنت شيلاها :)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
الطبيبه الاديبه
ربنا يخليكي يا جميله دمتي يارب اخت غاليه وانتي طيبه خدي اكبر ازازة بيبسي صاروخ بس سيبيلي شوية :)

مجلة علّي صوتك said...

كل سنة وأنتي طيبة ياقمر

واد غلبان said...

لو حبيت اتلامض؟
لو؟
طيب ماشى
هو انا ليه مش فاهم كل الدكاترة دمهم خفيف اوى كده ليه
واللا هى من كتر المعاناه فى الدراسة
على العموم مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك على الصورة الجديدة
انا ما شفتش القديمة اساسا لان دى اول مرة ادخل على المدونة بتاعتك
بس كنت باشوف اسمك ف تعليقات كتير
وماكنتش اعرف مين الاخ لماضة دا
اسف الاخت
بالحق كل سنة وانت طيبة

وسلام بقى عشان انا رايح اقدم فى كلية الدم الخفيف والدراسة التقيله
انا تقريبا دى المرة الثامنة اللى اروح فيها ويقولوا تعالى بعد اسبوع لسة التسجيل ما بداش
تحياتى

Ahmed Fahmy said...

في مثل هذا اليوم الدنيا نورت و اتولدت دكتورة زي العسل منورة لنا عالم البلوجنج و خلت الدنيا لماضة ف لماضة
كل سنة و انتي طيبة
كل سنة و كل حاجة ماشية للاحسن
كل سنة و البلوج بتاعك اجمل و اجمل
تحياتي

Rehab Mostafa said...

كل سنه وانتي طيبه يا دكتوره لماضه وعقبال سنيين كتيييير من اللماضه والتدوين :)

maha zein said...

يا كل سنة وانتي بخير برغم انهعا جت متاخرة
ربنا يبارك فى عمرك وفى رغيك وفى كل حاجة
انا سعيدة انى جيت وكان عيد ميلادك
انا اه لقيت الاطباق لازق فيها بقياا تورتة نشفة
بس عادي
هلحس الاطباق بردو
ما انا لازم ابقه طولت حاجة
تحياتي ليكي

رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

كان عيد ميلاد اكتر من رائع
وايه اللماضه والجمال
والحلاوة والشقاوة والطعامه دى ياخواتى
انا سيدة انى شفتك يلمضة ياعسل

المنسى said...

كل سنة وإنتى طيبة يادكتزرة لماضة
والف مبروك على التخرج والف مبروك على ال24سنة
وعقبال 98773489934764769487 سنة

Unknown said...

علي صوتك
وانتوا بالصحه والسلامه ودايما اجمد مجله الكترونيه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
واد غلبان
وانت بالصحه والسلامه يا باشا
دايما منورني واتلامض اي وقت ولا يهمك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
احمد فهمي
وانت طيب يا باشا يارب
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
رحاب مصطفى
وانتي طيبه يا جميله ولا يهمك التأخير المهم انك نورتيني
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مها زين
وانتي طيبه يا قمر ده انا اجيبلك تورتايه مخصوص تاني ليكي لوحدك
المهم مين هيغسل الصحون :))
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
رئيسة حزب الاحلام
وانتي بالصحه والسلامه يا جميل انا اللى مبسوطه اكتر اني شفتك
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
المنسي
وانت طيب يا باشا
مبسوطه اني شفتك والله

عمرو said...

لماضة هانم


مناسبة أكثر من رائعة ..., ولكننى-كالعادة-أتيت متأخرا, فى كل مرة آتى متأخرا.... وبالطبع التورتة كلها اتنسفت!!!!!1

كل عام وانت بالف سلامة يا لماضة هانم, وان أذن الرحمن سيكون عامك القادم أفضل من كل أعوامك السابقة


Happy birthday,بالمناسبة... مبارك على الصورة الجديدة, ولكنى بصراحة مازلت أفضل القديمة

تحياتى